Marktanalyse

Effectieve innovatie voor een vast bedrag per maand.
Dit abonnement is een uitkomst voor de leiding van MKB organisaties die hulp bij innovatie op niveau nodig hebben, maar er zelf geen tijd of voor kennis van hebben, en zeker geen innovatiemanager in dienst willen/kunnen nemen.

Ondernemers zoals jij, heel ervaren of maar net begonnen,

zijn over het algemeen specialisten. 
Je weet alles over metaalbewerking, belastingrecht, logistiek, hrm & organisatie-advies, software, catering, noem maar op. En voor je financiële zaken hebben jullie een boekhouder of accountant. Voor de rest focussen jullie je op het zo goed mogelijk bedienen van jullie klanten.

En terecht.

Af en toe heb je wat nodig voor reclame. Een nieuwe site, een folder, een advertentie of het beletteren van je bedrijfsauto.
 Wanneer dit het geval is ga je naar je locale reclamebureau.
 Niets mis mee natuurlijk, totdat er strategische vraagstukken op tafel komen.

Ontwerpers en tekstschrijvers kunnen er wel over meepraten maar zijn hier geen specialist in.

Herken je jezelf of jouw bedrijf in de stellingen hieronder?

“De meeste omzet komt uit ons bestaande netwerk, maar de laatste tijd stagneert de omzet.”
“We hebben een nieuw product bedacht, maar weten niet goed wat de beste manier is om het te lanceren”
“Onze communicatie is zoals ie is. Er zit niet echt stuctuur in.”
“Er liggen kansen voor ons in een nieuwe markt, maar hoe pak ik dat aan? Waar beginnen we?”
“Onze uitstraling moet echt op de schop, maar hoe?”
“We doen niet structureel aan digitale marketing, daar moeten we hoognodig mee aan de slag! Maar ja…”

De oplossing

Je hebt er wel eens aan gedacht om op zoek te gaan iemand die je helpt bij het uitzetten en veranderen van koers. Maar hoe beoordeel je of iemand daar daadwerkelijk verstand van heeft? En hoe kom je aan zo iemand? En wat kost dat allemaal wel niet?

En hoe weet je of je terug gaat verdienen wat je uitgaf?

 

Dit abonnement lost deze problemen (en meer) voor je op:

Door de tijd te nemen voor de juiste verbeteringen, een paar maanden tot een jaar zodat de organisatie die verbeteringen echt kan borgen
Zodat er ruimte is voor voortschrijdend inzicht
Omdat er vertrouwen ontstaat en veel kleine verbeteringen snel uitgevoerd worden
Door de tegenstelling tussen adviseur en klant weg te nemen die ontstaat door een lopende rekening
Door de onzekerheid over de kosten weg te nemen, die zijn elke maand hetzelfde.
adviseur en opdrachtgever krijgen werkelijk hetzelfde doel: van het project een succes maken!

Deze service is uniek

Support in abonnementsvorm is op zich al vrij bijzonder, maar een aantal kenmerken maken deze service echt uniek:

• ik adviseer over de gehele breedte van, geen vraag is te gek, geen middel blijft onbenut
• alle kennis en tools die ingezet wordt tijdens het traject draag ik aan jou of je organisatie over, dus geen afhankelijkheid
• ik werk volstrekt transparant en heb geen voorkeuren voor externe leveranciers of middelen anders dan prijs-kwaliteit
• je kunt me bellen, appen of mailen wanneer je wil, ik doe niet aan kantooruren
• we spreken af op locaties die voor ons allebei handig zijn, en ik hou zeker geen werkplek op jouw kantoor bezet
• ik schakel mee op als er behoefte is aan extra aandacht, en loop niet te drukken als jij even de handen vol hebt
Dichter bij een eigen innovatiemanager op de loonlijst kun je niet komen. En voor een fractie van de salariskosten krijg je ‘the next best thing‘!

Wil jij ook jouw potentieel benutten?
 Bel me dan om meer te horen over het marketing abonnement.

HÉT stappenplan van 360x

bestaat niet. Wanneer we precies weten wat er moet gebeuren, wie je bent en wat je wilt, kunnen we een stappenplan maken. Soms zijn het drie stappen, soms 20.

Maar globaal ziet het er ongeveer zo uit:

01/

koffie/thee/
biertje

Wij luisteren graag naar je gezeur wensen en denken ook nadrukkelijk met je mee om tot een zo compleet mogelijk beeld te komen van wat er moet gebeuren.

02/

een projectplan/idee/offerte

Nu we weten wat er moet gaan gebeuren maken we een plan met een tijdlijn en specifieke opdrachtomschrijving. Wie schrijft teksten, maakt foto’s, video, huisstijl etc.

03/

ontwerpen/content verzamelen

Het maken/verzamelen van alle informatie (denk logo’s, beelden  en teksten). We maken een zo precies mogelijk model van hoe de site eruit moet komen te zien.

04/

bouwen

Als we alle content hebben gaan wij beginnen aan de bouw van de website. Wij presenteren je een werkende website op een tijdelijke plaats op onze voor de buitenwereld gesloten server.

05/

fine tunen

Na de eerste opleveringis het tijd voor feedback om de website te perfectioneren. In ronde 1 verwerken we alle feedback uitgebreid en in ronde 2 zetten we alle puntjes op de i. Als er eeen derde of vierde ronde nodig is, dan is dat zo.

06/

lanceren/trainen
implementeren en bbq’en

Bij elke oplevering plannen we de training  waarin we je laten zien hoe jij of jouw medewerkers met je website aan de slag kunnen. We implementeren de huisstijl in social media, mail accounts en andere uitingen.

Onze investering in jouw projecten gaat verder dan alleen de uren die we erin steken. Wij zien het als onze taak en plicht om te adviseren, met nieuwe frisse ideeën te komen en als gids op te treden. De meeste klanten die we hadden in de afgelopen jaren, zijn nog steeds onze klant. Da’s niet voor niks zo.

klaar om te groeien met je bedrijf?

Dat is precies wat 360x voor ogen heeft. Een plan is geen doel op zich, maar een middel om jouw organisatie verder te brengen. Daar zit voor ons dé kick! Wij praten graag met je over hoe wij elkaar, en  zeker jouw bedrijf, kunnen versterken. Zeg maar waar en wanneer.

Innovatie
Klankbordsessie

In één dagdeel-sessie komen we tot een gedegen analyse van de kansen en beperkingen van je huidige marketing. Ook een goed startpunt om te zien of het Marketing Abonnement wat voor je is.

Innovatie
Kickstarter

De Innovatie Kickstarter is een doelgerichte interventie, met mensen in de organisatie en uitgevoerd in korte tijd.

Innovatie
Abonnement

Over een periode van 8-12 maanden vatten we de koe bij de hoorns en brengen we het innovatie proces (weer) op gang. We verbeteren jouw businessmodel en jouw positie in de markt.

Marketing
Kickstarter

De Marketing Kickstarter is een korte, specifieke, interventie, met mensen in de organisatie om erachter te komen waar de schoen wringt en wat daar snel aan te doen is.

Marketing
Klankbordsessie

In één dagdeel-sessie komen we tot een gedegen analyse van de kansen en beperkingen van je huidige marketing. Ook een goed startpunt om te zien of het Marketing Abonnement wat voor je is.

Marketing
Abonnement

Het Marketing Abonnement zorgt ervoor dat je een externe marketing manager in huis krijgt. Over een periode 8-12 maanden gaan we meetbare verbeteringen aanbrengen, meer kansen benutten en jou/jouw organisatie klaarstomen om zonder ons verder te kunnen.

Ons doel is

  • voorsprong maken op concurrenten
  • bestaande producten verbeteren
  • nieuwe producten en diensten helpen ontwikkelen
  • nieuwe klanten en klantsegmenten ontdekken
  • van bestaande klanten betere klanten maken
  • jouw businessmodel toekomstbestendig maken
  • iconomic mee te laten bouwen aan jullie toekomstvisies.

Opvallen zonder
te
schreeuwen.

Chique,
maar niet
té keurig.

Meer klanten aantrekken?

Dan maken wij een goed marketingplan, effectief uitgevoerd, in abonnementsvorm dat bij jóuw organisatie past.

Nieuwe diensten of producten naar de markt brengen?

De Innovatie Kickstarter is een doelgericht middel om met mensen binnen de organisatie snel een helder idee te krijgen of en hoe jullie innovatie een volgende stap kan maken.

Sparren?
In de Klankbord-sessie van één dagdeel komen we tot een gedegen analyse van de kansen en beperkingen van je huidige marketing of innovatie. Ook een goed startpunt om te zien of een vervolgtraject wat voor je is.
Groeien?
Maar je weet niet precies waar je kansen liggen? Dan is de Marketing Kickstarter altijd een goed idee. Een korte, specifieke, interventie, binnen de organisatie. En later misschien daarbuiten.
Geen tijd voor marketing?

Als drukke ondernemer of bedrijfsleider weet je als geen ander dat de marketing er regelmatig bij inschiet. Iconomic is jouw externe marketingafdeling.

Een andere vraag? neem contact op:

see you on the horizon

Bel ons niet als je geen daadwerkelijke verandering wenst