Kickstarter

Kickstarters zijn er in vele soorten. Die op een brommer en de bekende crowdfunding site.
Bij iconomic denken we bij een kickstarter aan een snelle manier om de motor van je bedrijf aan te zwengelen. Geen langdurig traject waar we de diepte in gaan, maar één of meerdere kicks om jou en of jouw organisatie handvatten te geven en te inspireren.

Links of rechts?

Je loopt als ondernemer, manager of bestuurder dagelijks met vragen rond die je in 9 van de 10 gevallen zelf wel weet te beantwoorden. Maar eens in de zoveel tijd vraag je jezelf af of je nou moet gas geven of remmen, links- of rechtsaf moet. Je hebt niet altijd zin in of tijd voor langdurige dure trajecten, maar zoekt een korte, snelle ingreep die jou en je team handvatten en richting geeft.

Doelgericht

Onze Kickstarters zijn doelgerichte, ingrepen. Samen met medewerkers of klanten uitgevoerd in een zo kort mogelijke tijd. Afhankelijk van de behoefte kunnen we heel specifiek kiezen voor de tools die nodig zijn. Samen stellen we vast welke Kickstarter nu het meeste rendement of verbetering op kan leveren. Later kunnen we daar desgewenst andere kickstarters aan toevoegen.

Liever wat kleiner beginnen? Of meteen volle bak aan de slag?

Kies dan voor een van de pakketten hiernaast.

Klankbordsessie

In één dagdeel-sessie komen we tot een gedegen analyse van de kansen en beperkingen van je huidige innovatie-aanpak. Ook een goed startpunt om te zien of het Abonnement wat voor je is.

Abonnement

Over een periode van meerdere maanden vatten we de koe bij de hoorns en brengen we het processen (weer) op gang. We verbeteren jouw businessmodel en jouw positie in de markt.

Wil jij ook jouw bedrijf een kickstart geven?

Maak dan gebruik van het vrijblijvende adviesgesprek.

 

HÉT stappenplan van iconomic

bestaat niet. Wanneer we precies weten wat er moet gebeuren, wie je bent en wat je wilt, kunnen we een stappenplan maken. Soms zijn het drie stappen, soms 20.

Maar zo zou het er uit kunnen zien: 

01/

koffie/thee/zoom/bellen/teams

Als wij elkaar nog niet kennen lijkt het ons een goed idee om daar snel mee te beginnen. Horen en begrijpen wat er speelt en waar nu de meeste behoefte aan is en wat misschien ook wel later kan.

02/

een plan/idee/offerte

Nu we weten waar de schoen wringt en wat er moet gaan gebeuren kiezen we de beste Kickstarter(s), matchen we agenda’s en gaan we aan de slag. 

03/

analyseren, bouwen, ontwerpen en keuzes maken

We weten welke kickstarter(s) we gaan inzetten en weten dan ook wat we gaan doen. We gaan samen werken en in korte slagen (meestal binnen 1 a 2 weken) één of meerdere keren bij elkaar komen om resultaten te boeken.

04/

resultaat

  • Je hebt scherper in beeld waar je kansen liggen en waar het beter kan en moet.
  • Je hebt concrete stappen in handen die de komende tijd genomen moeten worden.
  • heb je één of meerdere tools om mee aan de slag te gaan

05/

invoeren doorvoeren uitvoeren

Afhankelijk van wat de uitkomst is van eerdere stappen ga je aan de slag. Met een frisse heldere kijk op de zaak.

06/

tijd, energie en aandacht

Wij zien vaak dat bij kleine en middelgrote bedrijven de waan van de dag het wint van plannen en voornemens om zaken te veranderen. Maar dat is nu verleden tijd. Toch?

klaar om te groeien ?

Dat is precies wat iconomic voor ogen heeft. Innovatie is geen doel op zich, maar een middel om jouw organisatie langdurig verder te brengen. Daar zit voor ons dé kick! Wij praten graag met je over hoe wij elkaar, en  zeker jouw bedrijf, kunnen versterken. Zeg maar waar en wanneer.

Ons doel is

  • voorsprong maken op concurrenten
  • bestaande producten verbeteren
  • nieuwe producten en diensten helpen ontwikkelen
  • nieuwe klanten en klantsegmenten ontdekken
  • van bestaande klanten betere klanten maken
  • jouw businessmodel toekomstbestendig maken
  • iconomic mee te laten bouwen aan jullie toekomstvisies.

see you on the horizon